December 2, 2008

progeria sydom ( jeg har set fra tv2 )


Han hedder Jesper, og han er 10 år gammel. Han lever i en konstant kamp mod tiden. Han lider, som det eneste barn i Danmark, af progeria - en sygdom, der betyder, at hans krop ældes otte gange hurtigere end normalt.

Jeg har set programmet i TV2 b-(, som hedder 'drengen i den gamle krop'. Hans mor hedder Jette Sørensen. Det handlede om Progeria. Det var i første gang jeg har kendt ord 'progeria', men det beundrede mig, hvis jeg i den situation. Kan jeg blive strækt, hvis det er mig?:((

I kan se mere oplysningen på her

Jesper og hans familie prøver virkeligt
at leve et så normalt liv som muligt og få det bedste ud af tiden, de har sammen. Og som alle andre børn, går Jesper i skole og han kan godt lide a spille fodbold. Han ved godt nok, at hans sygdom er mærkelig, men han accepterede at det er sket i hans liv.

Jesper vil ikke have, at vi sætter os hen i et hjørne og græder. Han er så glad for livet og vil gerne dele det med os," fortæller hans mor, Jette Sørensen.

Jeg kan sige her, at Jespers mor er vidunderlig personen....Two thumbs for her L-)

Ben fortalte mig i sidste uges, at han arbejdede i handicappeskolen. :-OHan sagde, at han er dybt taknemlig over i sit liv. Vi har en smuk datter, en smuk liv sammen med familie....Thanks to Allah,it is so wonderful and beautiful live....sagde min mand.

Til sidst, Hvis I bliver mor til barnet, hvem har en sygdom mærkelig, Vil I acceptere eller bare lad være dit barn i børnehjem? :-/

Hav I en god dag

1 comment:

Mommy FaYeshO said...

alhamdulillah for alt at Allah.say det alle de gange, at vi har et smukt liv og sund family.Big velsignelse fra Allah .. Jeg kan heller ikke forestille mig, hvis det har en samme problem som Jette Soerensen.The eneste, jeg altid beder til, at hvis Allah give os et andet barn .. blot ønsker en sund baby & sholeh eller sholehah ingen sag er en dreng eller pige .. ameen.