January 9, 2009

Nåh, weekend er slut


Hej du...hvordan går det med dit liv? Jeg håber, I har en dejlig weekend. Jeg har det fint, og min familie er lige været syg, jeg mener Aisyah og min mand- Ben.

Ben har lige været syg. Han fik infektionen i maven. Han gik ikke på arbejdet i en dag. Heldigvis bliver han rask igen nu. Men jeg var chokeret, at hans læge sagde om han godt måtte drikke cola/sodavand. Det var virkelig at jeg ikke forstod hvordan lov kan funkere i Danmark. Men sådan han må godt drikke cola igen, selvom han var syg dengang.

Nok om min mand, det er kedelig historie, ik? Alhamdulillah, jeg har fået min pakke i den 8.januar. Lige præcist 1 måned efter. Det bare o.k, jeg synes at vi kun lærte fra den oplevelse.


Nu vil jeg gerne fortælle om Aisyah.

Jeg er vild med hende. Ha...ha..ha. Jeg mener, at hvis vi har ikke barn nu, bliver vi keder os i vores liv. Ja...ja..der er nogen vores venner eller min familie sagde, at vi skal have en barn igen, så er det nok. 2 børn nok....dua anak cukup ( slogan fra KB i Indonesien ).

Men vi skal vente lidt, efter jeg er færdig med min danskundervisning. Og jeg planlægger at gå til pædagog seminariet. Jeg håber, at det er den bedste beslutning til min fremtid. Håber jeg...

Aisyah kan snakker hele tiden i forhold med de andre min venner børn. Hun er fuldstændig aktivt, så bliver jeg træt eftermiddag. I klok
ken 10 om aften bliver jeg træt af og har ikke lyst til at lave nogen, bare slappe af.

Men jeg skal arbejde hårdt til at lære dansk, fordi jeg gerne vil gå til prøve i dansk 3 i maj og juni 2009. Jeg beder til Gud, at jeg kan få en godt karakter for det. Hmmm, beder for mig mine ven.

Samtidig håber jeg, at I har en dejlig weekend som jeg har. Vi er lige kommet derhjemme fra vores forældre. Ja...Aisyahs farfar og farmor inviterede os til at spise aftensmad i deres hus. Det var dejligt mad...hehehe, især jeg ikke behøvede at lave aftensmad til min familie...hehehe, kom nu Vera...du er 'malas'.

Jeg smutter nu...vi ses venner...
De bedste hilsener Vera

***

Ah, ketemu lagi update blog. Apa kabarnya? Semoga semuanya selalu dalam keadaan sehat wal afiat.

Ngomong tentang sehat, Ben baru saja sembuh dari sakit. Kena infeksi diperutnya, jadi seharian selalu pergi ke kamar mandi. Yang membuat shock ya dokter pribadinya malah menyarankan untuk minum coca cola. Aneeeeh, jelas2 budaya Ve di Indo berbeda sama disini. Aisyah sempat juga jatuh dari perosotan pas di daycare. Bibirnya jontor...kesihan sekali melihatnya. Alhamdulillah nangisnya sebentar pas jatuh duank.


Mengenai paket dari toko yang pernah Ve sebutkan terdahulu. Ve dapatkan paketnya tepat tanggal 8 januari. Tepat hampir sebulan Ve baru dapat. Yah sudahlah yang penting sudah selesai urusannya. dan dapat pengalaman spt itu, memang mungkin rejeki Ve begitu jalannya.

Bicara tentang Aisyah.....Ve sangat tergila-gila padanya. Hehehe, iyalah namanya juga Ibu yah. Ibu mana sih yang gak sayang ama anaknya sendiri. Aisyah bicara terus sepanjang hari. Ada aja yang buat kita tertawa, pokoknya buat seisi rumah hidup dengan adanya anak. Betulkan?
Sempat ada yang nanya entah teman atau keluarga tentang kapan lagi kami mau nambah anak. Hehehe, yang pasti nggak sekarang. Mungkin pikiran ke sana akan ada setelah Ve lulus bahasa danish. Dan Ve pun berencana untuk ambil sekolah lagi untuk jadi pædagog. Seperti guru, bedanya ini untuk di daycare aja. Pendidikan yang tidak memerlukan waktu yang lama.

Yang jelas, satu yang harus jadi fokus saat ini yaitu : Konsentrasi belajar keras untuk PD 3 di bulan may dan juni ini. Ve berharap biar bisa dapat karakter bagus, setidaknya bisa memberikan contoh baik untuk Aisyah nanti. So, pray for me please yah....

Btw, Ve harap sahabat-sahabat mendapatkan hari weekend yang indah bersama keluarga terdekat. Kami baru saja pulang dari rumah ortunya Ben. Mereka mengundang kami makan malam. Tentuuu saja, yang paling happy Ve...artinya nggak perlu masak untuk makan malam hari ini. Ahhh dasar malas aja kerjaannya ^_^


2 comments:

Anonymous said...

det gøre mig ondt at høre Ben var syg..men Godt han er i orden nu...:-)

Aisyah Hun er meget dygtigt , når ben siger han skal arbejde meget til at få anden barn og jeg husker Aisyah giver komment ja " flere penge " ha..ha lol

God Endelig , fik du pakket fra dem..Ikke mere Toko Indonesia lol...

ve , jeg har snakket med min Lærer om test Næste maj og jeg spørge ham om den regele (du har fortalt mig ). først , slet han ikke vider om det men bag efter , siger han til mig at det er rigtigt , vi kan aflyst mundtligt test hvis vi tænker at vores læse fortæalse eller skrivligt ikke goodt... så nu , sikker jeg til at tage test næste maj lol og vil aflyse hvis karakter ikke godt fordi har har stadig mange timer...Semangat ! he..he

Anonymous said...

Salam bahagia,

Wah..kesian bila I look at Aisyah's lips. Hope she is recovering by now. I love to see Aisyah in her telekung pink tu...my princess also likes to follow me praying but I still couldnt find a telekung for her. By the way hope everything goes fine with you and family...amin...